Loading

Partnereink

Csabakő
 

Reklám

Tanfolyam indul kéthetenteInfo: 30/402-10-10 Galló Ágnes szervező30/938-89-82 Pap András isk.vez.
  
Látogatóink összesen: 23857220

2019. október 16.
H K SZ CS P SZ V
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Ma Gál napja van.
Holnap Hedvig napja lesz.

Szent korona története

 

 

Nincs még egy olyan nemzet a Földön, amely egyetlen nemzeti ereklyéjének ekkora jelentőséget tulajdonítana és olyannyira tisztelné, mint a magyar nép a Szent Koronát. Birtoklásáért trónviszályok dúltak, sokszor árulások és összeesküvések áldozatává lett.

A Korona megszemélyesítése a világon egyedülálló. A Szent Korona-tan, Magyarország ősi, íratlan történelmi alkotmánya közjogi fogalom, amely a Szent Korona erkölcsi-jogi személyiségén, mint intézményen alapul. A Szent Korona elvonatkoztatott (fölötte áll) a mindenkori államhatalmat gyakorló főtől (királytól, kormányzótól, elnöktől stb.) és a tagoktól. Birtokolja mindazt, ami a nemzet folyamatos fennmaradásához szükséges.

A Magyar Szent Korona tulajdona a Kárpát-medence egész területe, minden polgára, aki a  MagyarSzent Korona uralma alatt került be a Kárpát-medencébe. Aki nem a Szent Korona tagja, az a Szent Korona Országában vendégként él, teljes körű kötelezettség terhével és a vendégjog gyakorlásával. Sem a vendég, sem leszármazottja nem lehet a Szent Korona tulajdonának birtokosa,és nem végezhet olyan tevékenységet,amely befolyásolná annak politikai, gazdasági és társadalmi életét. Ez jogilag áll fenn, mivel 1038. augusztus 15-én Nagyboldogasszony napján, Szent István királyunk Székesfehérvárott a Mennybe fölvett Szűz Mária ünnepén és templomában országát a Magyar Szent Koronát magasba emelve Szűz Máriának ajánlottafel.  Ez az ég és a Föld között kötött szerződés a Kárpát-medencét Szűz Mária országává tette, és ezért ezen a jogi helyzeten a földi hatalmak nem változtathatnak.

A Szent Korona-eszme Szent István tudatos politikai és államjogi alkotása. És ez, mint államjogi rendszer alkalmas arra, hogy ma is jogi, társadalmi rendünk középpontjában legyen, mivel keresztényi,  türelmes, befogadó, nem kirekesztő, ugyanakkor nemzetvédő és megtartó erő is. A Szent Korona-tan nem csak emléke egy dicső múltnak, hanem kötelező érvénnyel bíró közjogi tan. A SzentKorona élő személyiség voltát és a Szentkorona-tan hatályos  közjogi tan voltát nem kérdőjelezheti meg az a sajnálatos tény, hogy a mai magyar törvényhozó hatalom nemcsak, hogy nem igényli a Szent Korona közjogi tana segítségét, de  nem istekinti  élőnek sem hatályosnak. Márpedig a Szent Korona a mai  magyar társadalom akaratától függetlenül is az, ami volt, aminek hosszú évszázadokon át  tekintették. A magyar  államhatalom  alanya, a Szent Korona-tan pedig a történelmi  magyar alkotmánynak éppen az a központi elmélete, amelyhatálytalaníthatatlansága által, legfőbb biztosítéka a magyar közjog folytonosságának.

A Szent Korona-tant soha vissza nem vonta alkotmányosan összeült magyar törvényhozás. A II. világháború után Magyarországon a magyar nemzeti öntudat elsorvasztását kormányprogram szintjére emelték, az idegen hatalom kiszolgálói megpróbáltak mindent megtagadtatni a magyarsággal, ami nemzeti önérzetét megtarthatta volna. Az 1990-ben összeült rendszerváltoztató országgyűlés sem a Szent Korona-tan, sem a jogfolytonosság jelentőségét, nem tudta felfogni. A "törvénysértés jogot nem alapít" elve alapján a magyar történelemben mindig, így 1790-ben, 1865-ben és 1920-ban is helyreállt a jogfolytonosság, csak az 1990-es országgyűlés tagjai nem merték felvetni a jogfolytonosság  helyreállításának kérdését.

 Ld. : Magyarország Szabadság Alkotmánya