Friss hírek

Loading

Partnereink

Csabakő
 

Reklám

Tanfolyam indul kéthetenteInfo: 30/402-10-10 Galló Ágnes szervező30/938-89-82 Pap András isk.vez.
  
Látogatóink összesen: 17930890

2018. augusztus 15.
H K SZ CS P SZ V
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Ma Mária napja van.
Holnap Ábrahám napja lesz.

Montenegró és a kínai hitel – Magyarország és a kínai hitel

„Jelenleg a tavaly óta már NATO-tag Montenegró áll legközelebb az uniós csatlakozáshoz. Mégis, a CGD elemzése nem sok jót jósol nekik. Mint írják, költségvetési kiigazítás hiányában a Világbank előrejelzése szerint 2018-ban elérheti az államadósság az éves bruttó nemzeti össztermék (GDP) 83 százalékát. Ennek oka egy óriási infrastruktúra-fejlesztés, a bari kikötőt Szerbiával összekötő autópálya építése – így kapcsolódna be Montenegró a balkáni kereskedelmi hálózatba. ” (Részlet az azóta már megszűnt Magyar Nemzet 2018. március 14-ei cikkéből)

A montenegrói autópálya-építés egymilliárd dollár kínai hitelből vette kezdetét, de le kellett állítani, mert csődközeli állapotba került az államkassza, adót kell emelni. Hozzáértők szerint az autópálya építése nem valószínű, hogy valaha is megtérül, egyelőre kb. a tervezett

Montenegró egymilliárd dolláros hitelt vett fel két százalékos kamatra, és csőd közeli állapotba került, aránylag rövid idő alatt.

Miért figyelmeztető jel ez Magyarország számára? 546 milliárd(!) dollár kínai hitelt készül a kormány felvenni a Budapest–Kelebia között megépülő vasút munkálataira, ami kínai vendégmunkások tömegével épülne meg, és 160 km-es sebességgel száguldanának rajta a vonatok a semmibe! Semmi sürgős szállítmány nem kerülne a vagonokba, és mégis ilyen sebességgel terveznék. Szerbia építené tovább Belgrádig, de onnan a görögországi Pireusz kikötőig kellene a vasútnak megépülni ahhoz, hogy érjen valamit. De nem az országoknak fontos ez a száguldásos vasútvonal, hanem Kínának.

Egyes becslések szerint Magyarországnak több mint ezer év múlva térülne meg a beruházás. A hitel mértéke, és annak az ország szempontjából kedvezőtlen beruházásra fordítása egészen elképesztő. Ehhez jön még hozzá Paks II. hatalmas orosz hitelállománya! És mi marad a ma itt élő magyar generációknak? A remény, hogy képesek lesznek túlélni…

A Kínának fontos vasútépítésről és Paks II-ről egy korábbi cikkünk elérhető ITT

A Kína fokozatosan kebelezi be a Balkán-félszigetet című cikkben elérhető a híradó felvétele arról, hogy mi történt Montenegróban. A hirtv.hu cikke elérhető ITT !  

Békéscsaba, 2018. július 17.

Összeállította: Anton

Emlékeztető: „Ebből a szempontból sem tűnik okos választásnak Kína, különösen, ha (ahogy Orbán utalt rá) infrastruktúrát akarunk fejlesztetni velük. Peking ugyanis elsősorban azért kezdett el minden harmadik-világbeli országban kikötőket, autópályákat és vasútvonalakat felhúzni az utóbbi időben, mert belföldön már nincs nagyon mit építeni, viszont az utóbbi 30 év folyamatos beruházási lázában hatalmasra duzzadt építőipart valahogy el kell tartani. Következésképpen a kínaiak a saját cégeikkel építtetik a külföldi beruházásokat, ami a Fidesz számára komoly probléma. Milyen magyarázat van a teljesen értelmetlen, 750 milliárdos beruházásra? Kinek áll ez érdekében? Összeszedtük a főbb érveket és teóriákat. Hiszen az uniós autópálya- és vasútépítések az oligarchafinanszírozás legbejáratottabb eszközei, tehát óhatatlanul is érdekellentét van Peking és Mészáros Lőrinc között.” (Részlet az Orbánt jól megvezethették a kínaiak, vagy ő nézi hülyének az EU-t című cikkből)