Loading

Partnereink

Csabakő
 

Reklám

Tanfolyam indul kéthetenteInfo: 30/402-10-10 Galló Ágnes szervező30/938-89-82 Pap András isk.vez.
  
Látogatóink összesen: 19065838

2018. november 21.
H K SZ CS P SZ V
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Ma Olivér napja van.
Holnap Cecília napja lesz.

Egymilliárdért nyertek közbeszerzést Mészáros haverjai (videóval)

A dél-alföldi régióban egy tizenkét részből álló útfelújítási közbeszerzésből nyert el kilencet az a konzorcium, melyet Mészáros Lőrinc két üzletfelének cégei alkotnak. A csaknem egymilliárd forintos ellenérték fejében 16 kilométernyi utat kell korszerűsíteniük. A maradék három részt, benne a gyomai Hármas-Körös-híd felújítását a Swietelsky nyerte el.

Összesen nagyjából 19 és fél kilométernyi, a dél-alföldi régióban futó út felújítására kiírt közbeszerzésben hirdettek győztest az uniós közbeszerzési értesítő mai számában megjelent hirdetmény szerint. A tizenkét részből álló tenderből kilencet Mészáros Lőrinc üzlettársának és barátjának, Szíjj Lászlónak a cége, a Duna Aszfalt, valamint a Mészárossal üzletelő Varga Károly érdekeltségébe tartozó Hódút nyert el. A maradék három részen a Switelskyt hirdették ki nyertesnek.

A Mészáros-haverok által elnyert kilenc részpályázat összesen 16 kilométernyi út felújítását jelenti, és ezért a Duna Aszfalt és a Hódút konzorciuma csaknem 988 millió forintot számlázhat majd ki a közbeszerzést kiíró Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek.

A Swietelsky által elnyert három részpályázat három és fél kilométernyi út felújítását jelenti több mint 600 millió forint értékben, ebben benne foglaltatik a gyomai Hármas-Körös híd 260 millió forintos felújítása is.

Forrás: alfahir.hu

Arról, hogy Békésben mennyire be van már bútorozva a világ leggazdagabb gázszerelője:

 

Forrás: n1tv

Emlékeztető: „Lehet vidáman elmúlt nyolcévezni, gyurcsányozni, de arról is beszélni kell, hogy a 2010-es kormányváltást megelőző év végén még „csak” 20,4 ezermilliárd forint volt az államadósság úgy, hogy akkor gazdasági világválság volt. Ilyen körülmények között indul el a paksi bővítés kedvezőtlen kamatozású orosz hitelből és a Budapest–Kelebia vasútvonal felújítása, amely beruházás Kínának lenne fontos. Kínai hitelből Magyarország állja a számlát, és az építkezésen sok kínai vendégmunkás lesz majd jelen. Szakértők szerint az utóbbi beruházás jó esetben 1200 év múlva megtérül…” (Részlet a 31 ezermilliárd forint felett az államadósság című cikkből) Nem mellesleg az államháztartási hiány is nagyon magas, 1490 milliárd forint.

Emlékeztető: „Öt éve indult a letelepedési kötvény-program, 2017-ig 1,8 milliárd euró névértékben bocsátott ki a magyar állam ilyen kötvényeket. Ezek után 2018-ban 107,5 millió eurónyi jár le, amiért mintegy 35 milliárd forint hozamot fizet az állam – írja a napi.hu. Jövőre 445,5 millió eurót kell utalni majd.” (Részlet az Elég nagy bukás lett a vége, plusz néhány sötét bűnözőt sikerült importálni című cikkből)