Friss hírek

Loading

Partnereink

Csabakő
 

Reklám

Tanfolyam indul kéthetenteInfo: 30/402-10-10 Galló Ágnes szervező30/938-89-82 Pap András isk.vez.
  
Látogatóink összesen: 17920508

2018. augusztus 14.
H K SZ CS P SZ V
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Ma Marcell napja van.
Holnap Mária napja lesz.

BMW-gyár épül Debrecenben

Autóipari összeszerelő nagyhatalom.

Négy henger – BMW központi irodája a müncheni Olimpiatoronyból nézve, előtte a kulcsformájú BMW múzeum (Fotó: wikipedia)

Gyárat épít a BMW német autógyártó vállalat Debrecenben – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Budapesten.

A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat.  A gyár kapacitása évente 150 ezer autó gyártására elegendő – közölte.Szijjártó Péter hangsúlyozta: a beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre.   Kifejtette: a gyár helyszínének kinézett terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába, és jövőre már megkezdik a munkaerő toborzását.    A külügyminiszter kitért rá: a világgazdaságban olyan gyors és mély változások zajlanak, hogy modern kori ipari forradalomról lehet beszélni, ahol az új technológiák folyamatosan változtatják meg a siker kritériumait. Ebben az új korszakban a vállalatok versenyben állnak az új technológiák alkalmazásáért, az országok pedig a beruházásokért - magyarázta. Hozzátette: ez az új korszak különösen nagy hatással van az olyan nyitott gazdaságú országokra, mint Magyarország.

Forrás: alfahir.hu

sokkaljobb-kommentár: Azt még nem lehet tudni, hogy magát a beruházást hány milliárd adóforintunkkal támogatja majd a kormány, és mennyi adónkat kap meg munkahely-teremtési támogatás címén? A kivándorlás miatt munkaerő-problémával küszködik az ország. Munkahely-támogatási pénzt fogunk adni azért, hogy a gyár ukrán és román vendégmunkásokat foglalkoztasson? Németországban már szóba került az is, hogy a robotokat valamilyen formában meg kell majd adóztatni, mert miattuk egyre nagyobb adóbevétel esik ki. Mi lesz, ha mire felépül, a robotoké lesz a főszerep?

Az autógyárak óriási támogatásokat élveznek, ráadásul azzal, hogy a jegybanki kamatot alacsonyan tartják, nagyon jól járnak ők is, meg a jegybank is. A magyar adófizetők helyzete egyre bizonytalanabb. A magyar kis- és középvállalkozások vajon hány munkahelyet teremtettek volna, ha annyi munkahely-teremtési támogatást kapnának, mint az idetelepülő multik? Esetleg azonos mértékű adókedvezményt kapnának? Amúgy az igazsághoz hozzátartozik, hogy a munkavállalók 75 százalékát ők foglalkoztatják.

Békéscsaba, 2018. augusztus 1.

F. I. – K. M.

Emlékeztető 1.: „A 400 hektáros területen (amely a következő év második felében kerülhet a BMW tulajdonába) jelenleg a fotók alapján mezőgazdasági földterület, kukoricás található. A német autógyártó új egysége a 33-as főút mentén, nem messze az M35-ös autópályától, Kismacs mellett található. A helyszíntől körülbelül 20 percre van autóval Debrecen Nemzetközi Repülőtere (amely döntő tényező volt a  beruházásért folytatott harcban) és körülbelül 10-15 perces autóútra van a városközpont. Budapestig a jelenlegi közlekedési viszonyok és forgalom mellett 2 óra 20 percet ír a Google tervezője.” (Részlet a Megvan, pontosan hol építkezik a BMW Debrecen mellett című cikkből)

Emlékeztető 2.: „Megint megvan a kétharmados parlamenti többsége a Fidesz–KDNP-nek és beindul a törvénygyár is. Megint módosítják az alaptörvényt, ezúttal a Stop Soros törvény miatt, amely valószínűleg új nevet fog kapni a keresztségben. Ez lesz a hetedik módosítás, és még mindig nem helyezi alkotmányos védelem alá a kétharmad a magyar társadalom négy alaptételét: a termőföldet (azé az ország, akié a föld!), a vízbázist (víz nélkül nincs élet!), a társadalombiztosítást (az egészségünket) és a nyugdíjat (vagyis az idős korunkat). Levédték viszont a gyalázatos egykulcsos személyi jövedelemadót, ami nagyon jó a magas jövedelműeknek, nagyon nem jó a kis keresetűeknek, vagyis a csendes többségnek! A járulékokat már adóként szedik be, és lesz belőle szabadon felhasználható pénzeszköz…” (Részlet a Tovább pörög a propagandakormány című cikkből)