Loading

Partnereink

Csabakő
 

Reklám

Tanfolyam indul kéthetenteInfo: 30/402-10-10 Galló Ágnes szervező30/938-89-82 Pap András isk.vez.
  
Látogatóink összesen: 23818352

2019. október 13.
H K SZ CS P SZ V
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Ma Kálmán napja van.
Holnap Helén napja lesz.

A szlovákiai Volkswagen 3000 dolgozójától fog megszabadulni

Intő jel azoknak, akik az autóiparra építik a nemzetgazdaságukat: a Volkswagen szlovákiai gyára bejelentette, hogy 2020-ig legalább 30 százalékkal akarja növelni az egység versenyképességét, amit úgy képzelnek el, hogy a 14 800 fős állományt idén háromezer fővel csökkentik, valamint a maradók bére is lassabban fog növekedni – hivatkozik a 444 a Reutersre. (alfahir.hu)

Magyarország az olcsó munkaerő ígéretével, a jelentős munkahely-teremtési támogatással, az adókedvezményekkel és a beruházásaikba öntött magyar adómilliárdokkal elég sok multit, főként német autógyárakat idecsábított. Mivel Magyarországról a szakképzett munkaerő az alacsony fizetés miatt külföldre távozott, ezért megkezdte a kormány behozni az ukrán, a szerb, a török, a mongol, talán már az indiai vendégmunkásokat is. Számukra munkásszállókat alakítanak ki, és már lakcímkártyával rendelkező magyarországi választójoggal rendelkező polgár lesz belőlük. A Gyere haza fiatal nevű projekt elég gyorsan kifulladt, lehet, hogy azért mert a jövedelmük egy részének hazautalásán nagyot kaszál a jegybank, az állam és a számlavezető bank. Valamennyi a címzettnek is marad.

Épül a BMW debreceni gyára, amelybe valószínűleg már csak ukrán vendégmunkások fognak dolgozni mindaddig, amíg a robotizáció ki nem szorítja őket, vagy egyéb ok miatt haza nem viszik a termelést a német autógyárak.

A vendégmunkások sztrájktörőnek nagyon jók lesznek! A magyar munkavállaló nyakába egyre több feketeleves zúdul, és sajnos nemcsak a rabszolgatörvénnyel alázzák őket. Ez bizony egyre inkább ráerősít az újabb kivándorlási hullámra, és sajnos lehet, hogy ez is a cél!

Békéscsaba, 2019. április 18.

Anton

Emlékeztető: „Addig élvezi a magyar kormány a németek hallgatólagos támogatását, amíg képes a szakszervezeteket a háttérbe szorítani, s biztosítani az olcsó és nem lázadó munkaerőt. De abban a pillanatban, amikor elindulnak a bérkövetelések, sztrájkok, vagyis gondok akadnak a munkaerővel, azonnal előtérbe kerül a Fidesz kizárása az Európai Néppártból. Vagyis Orbán Viktor sorsa a multinacionális gyárakban dől el, ha ott elindulnak a tömeges munkabeszüntetések, vége a hatalmának. Mert ettől kezdve megszűnt tényező lenni a német gazdaság számára.” (Részlet az Orbán a multik markában – interjú Róna Péterrel című cikkből) Ezért hordják be a sztrájktörő vendégmunkásokat?

Emlékeztető:A német óriás beruházás megvalósulásakor olcsóbbá válik majd a németországi gyártás, mint a jelenleg versenyképes, de emberi munkaerőt is nagymértékben alkalmazó magyarországi termelés.  Ha a munkaerő költségek csökkennek az automatizálás eredményeképpen, már nem indokolt külföldön gyártani, tehát erre fel kell készülnie a magyar iparnak is” mondta az Atradius országigazgatója. (globális piacelemző) (Részlet Az elektromos autók és a robotizálás is veszélyezteti a magyar autóipart című cikkből)