Friss hírek

Loading

Partnereink

Csabakő
 

Reklám

Tanfolyam indul kéthetenteInfo: 30/402-10-10 Galló Ágnes szervező30/938-89-82 Pap András isk.vez.
  
Látogatóink összesen: 22100200

2019. június 20.
H K SZ CS P SZ V
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Ma Rafael napja van.
Holnap Alajos napja lesz.

A magyarországi autógyártás veszélyei

Egy Németországban élő és dolgozó Facés társunk írja: „Itt Németországban cégünk 75-80 százalékban autógyári beszállítóknak fuvaroz. December óta ez a tevékenységünk minimum 30 százalékkal esett vissza. Konkurens cégekkel, kollégákkal beszélgetve egyértelműen stabilan negatív a tendencia gépkocsigyártás terén.

Nos mire is vitézkedik a magyar kormány? Mi adja az ipari termelés jelentős részét? Az autógyártás, beszállítás. Nem jósolok, nem dolgom, de 3-4 év, és bekövetkezik az autógyártás zuhanórepülése. Ne legyen igazam! De! Több millió eladatlan személygépkocsi van világszerte. Csak a német autóipar termelése több mint TÍZEZER darab naponta! És ha egyszer ez megfeneklik, a magyar gazdaság térdre esik.”

Fotó: Az elektromos autók és a robotizálás is veszélyezteti a magyar autóipart című cikk

Eddig a Facés jegyzet, de van még egy veszély: a robotizáció! Ez bizony az autógyártásban már nagyon megkezdődött. Ilyen körülmények között jön Debrecenbe a BMW, ahol ukrán vendégmunkásoknak teremtünk magyar adómilliárdokért munkahelyeket, és jócskán hozzájárulunk a felépítéséhez, kapni fognak adókedvezményt és minden olyat, amit az ideiglenesen nálunk állomásozó többi autógyár is kap! Az alacsonyan tartott magyar jegybanki alapkamat nagyon kedvező az itt dolgozó autógyáraknak, nagyot kaszál vele a jegybank is, és viheti kifelé a nyereséget a hat elképesztően gazdálkodó jegybanki alapítványba. Akiknek a tevékenységéhez import kell, azok meg ráfáznak! Meddig lehet a  jegybanki alapkamatot ennyire alacsonyan tartani? Nem biztos, hogy sokáig, mert fel fogja pörgetni az inflációt! Máris 321 forint fölött jár az euró árfolyama.

Részlet Az elektromos autók és a robotizálás is veszélyezteti a magyar autóipart című cikkből:

„Mivel az elektromos autók árának közel felét az akkumulátor adja, kiemelkedően fontos, hogy a most a Tesla, illetve a koreai LG és Samsung által uralt akku-piacon megjelenjen egy európai gyártó. Ezt célozza az a németországi, 17 nagyvállalatból álló konzorcium, amely kormányzati támogatást kapott egy olyan akkumulátor gyárra, amely felveheti a versenyt a Tesla Gigafactory koncepciójával. Az 1 milliárd eurós beruházás során automatizált gyártást honosítanak meg, ez pedig újabb veszéllyel fenyeget a magyar iparra nézve.

A német óriás beruházás megvalósulásakor olcsóbbá válik majd a németországi gyártás, mint a jelenleg versenyképes, de emberi munkaerőt is nagymértékben alkalmazó magyarországi termelés.  Ha a munkaerő költségek csökkennek az automatizálás eredményeképpen, már nem indokolt külföldön gyártani, tehát erre fel kell készülnie a magyar iparnak is mondta az Atradius országigazgatója.” (globális piacelemző)

Békéscsaba, 2019. április 2.

Összeállította: F. I.

Emlékeztető: „Elborzadva látjuk, hogy a kapitalizmus, amióta testvérét, a szocializmust halottnak nyilvánította, nagyravágyástól vezérelt és megkezdte megállíthatatlan tombolását.” (Günter Grass Nobel-díjas német író)