Friss hírek

Loading

Partnereink

Csabakő
 
Tanfolyam indul kéthetente
Info: 30/402-10-10 Galló Ágnes szervező
30/938-89-82 Pap András isk.vez.
  
Látogatóink összesen: 15108833

2017. október 22.
H K SZ CS P SZ V
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Ma Előd napja van.
Holnap Gyöngyi napja lesz.

Átírta a kormány a fontos útfejlesztéseket (videóval)

Nem csak az utak fejlődnek majd, de a budapesti tömegközlekedés is, leginkább a kötöttpályás közlekedési útvonalak újulnak meg a jövőben.

Fotó: NIF

Módosította a rövid- és középtávú közútfejlesztésekhez kapcsolódó korábbi határozatait a magyar kormány, a Magyar Közlönyben kihirdetett új határozatok alapján több útépítés is 2022 utánra tolódott, valamint a budapesti kötöttpályás közlekedési projekteket is megnevezte.

A tervek szerint még 2020 vége előtt befejeződhet a Galvani-híd előkészítése és M1-es autópálya 2×3 sávosra bővítése a Budapest és Győr közötti szakaszon. Az M1-es autópálya Hegyeshalom és az országhatár közötti szakaszának akadálymentesítése, valamint a Békéscsaba megközelítését segítő M8-as és M44-es szakaszokat 2022 utánra halasztotta. A 2022-ig tartó beruházások finanszírozására összesen 2525 milliárd forint áll majd rendelkezésre, ebből 1340 milliárd forint a hazai forrás, a többi uniós forrásból származik.

Hazai forrásból finanszírozott beruházások közül a Zalaegerszeg megközelítését segítő 76-os számú főút gyorsúttá fejlesztése 2022 végéig várható. Az M3-as gyorsforgalmi út Vásárosnamény és Beregdaróc közötti szakasza csak kétszer egy sávos lesz, előkészítését 2021 második negyedévéig kell befejezni, de az út később autópályává fejleszthető.

Nemzetközi tervpályázatot írnak majd ki az új 2×3 sávos közúti Duna-hídra, mely a Galvani utca – Illatos út vonalában megépítendő. A kormány szükségesnek érezte a Liszt Ferenc Repülőtérre vezető gyorsforgalmi út fejlesztését, azért ennek előkészítése is megkezdődik majd a fővárossal egyeztetve.

Fejlesztik a budapesti kötöttpályás közlekedést is, melyekhez a terveket 2018 szeptemberéig kell elkészíteni. Ezek között szerepel a Ráckevei HÉV fejlesztése, a Csepeli HÉV villamoshálózatba integrálása és a kis földalatti rekonstrukciója és járműbeszerzése is.

Ezzel kapcsolatban az előirányzott költségek összesen 6 milliárd 230 millió forintot tesznek ki.

Forrás és fotó: vezess

sokkaljobb-kommentár: 1990 óta egyéni országgyűlési képviselői helyeket lehetett azzal nyerni, ha megígérte a jelölt a Békés megye és Békéscsaba megközelítését segítő utak megépítését, illetve azt, hogy lobbizni fog a megvalósításért. Olyan gyenge lobbi-erejük lehet, mint Balog Zoltánnak az egészségügyben vagy az oktatásban… Jelenlegi lobbi-erők lehetnek Dankó Béla és Vantara Gyula Fideszes országgyűlési képviselők.

„A Kondoroson megtartott szerda délelőtti ünnepélyes alapkőletétellel megkezdődött az M44-es gyorsforgalmi út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának kivitelezése. Mint elhangzott, a beruházással az ország legnagyobb méretű és legnagyobb költségvetésű gyorsforgalmi útépítése valósul meg kizárólag hazai forrásokból.” (alapkőletétel 2016 december)

Történt már útépítés leállítás Simicska Lajos nevezetes kijelentését követően, de Békés megyét biztos, hogy derült égből a villámcsapásként érte ez a hír annál is inkább, mert 2017. július 6-án még egész másról szólt a nóta:

 

Békéscsaba, 2017. szeptember 19.

F. I. – T. Z.